onsdag 29 april 2009

Rambo

Jag var till veterinär Maria Andersson i Ludvika igår och kollade Rambos ögon efter att domaren på Stockholm-utställningen sa att han hade entropion.
Nu kan jag i alla fall berätta för alla att entropion har han inte, även fast jag visste detta hela tiden så känns det skönt att få det bekräftat av en veterinär så det slipper bli något missförstånd någonstans.
Skinn över ögonen har den här killen men han har fortfarande torra och fina ögon och jag skulle aldrig operera bort det minsta skinn så länge det inte finns problem. Jag är noga med mina chowar, hälsomässigt och väldigt nogrann. Chowarna ska alltid ha det bästa.
Skulle han inte gå bra på utställningar för att han har skinn över ögonen så står vi hellre över utställningarna än att dra på oss 0:or hos domare som använder veterinär-termer när de skriver kritik och vi tänker inte låta operera bort skinn över ögonen utan anledning för att han ska gå bra på utställningarna när det inte finns något problem.
Rambo är frisk, sund, inga andningssvårigheter, hältor eller "snorkel/snarkningar och han är fri-röngtad runt om.
Något mer kan man inte begära. Vi kommer inte att ställa ut honom något mer förrän han har släppt sin valppäls som han verkar vilja behålla ett tag till......
Vi tycker i alla fall att Rambo är bäst och vi vet vad vi har!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej å va skönt att du fick RÄTT nu kan du sätta dit dom djävlarna !

Kicki Winther sa...

Ja men hej igen da... de va ja som va anonym jag hade glömt mitt lösenord herre gud va korkad ja är

Sara sa...

JA JAG SKULLE GÖRA LIKADANT,, DU HAR VÄRLDENS GOASTE KILLE, DIN RAMBO..
DEN DÄR DOMARN KAN JU DRA DIT PEPPARN VÄXER, TROR VISST HON ÄR VETERINÄR VA !!

FÅ SE SEN DÅ VAD SOM DÖLJER SIG UNDER KYCKLINGKOSTYMEN HAN BÄR PÅ, SKA BLI SPÄNNANDE OCH SE SEN ; )

HA DE GÖTT , OCH KRAMA DINA FRÅN OSS
*S*

Anna-Lena sa...

Som syrran säger. Han heter inte Rambo, han heter Lambi så länge han han har den där pälsen....*hihi*--Gull-Rambo!

Unknown sa...

Hur blir man domare egentligen? Verkar ju knappast behövas någon utbildning.. inget samvete heller för den delen..