lördag 25 april 2009

I dag har det varit underbart....

I dag så struntade vi fullkomligt i att åka på hundutställning utan vi har tillbringat flera timmar vid en liten sjö i skogen där det finns stigar att gå runt hela sjön om man vill. Vi gick runt halva sjön och hundarna var lösa allihopa och sprang runt och lekte med varandra.
Rambo är som sagt alltid min fotomodell. Han gillar att vara med på bild oavsett hur det ser ut runt omkring. Jag tycker verkligen om honom och jag vet att han tycker mest om mig. Mors-gris är vad han är, men han är så mysig....
Dylan är inte stilla så många sekunder så han fick jag ta en bild på i bara farten. Vår laglöse Dylan som lyckades få tag på några gamla, snuskiga kalsonger i skogen som han lekte vilt med....Tills jag fick se vad han hade.... Fy tusan...
Man ville inte precis ta i dem själv heller för man vet aldrig vad dem har varit med om... Men jag lyckade lura honom att släppa dem så jag kunde ta en pinne och slänga upp dem i ett träd.
Priscilla är som galen i vatten, dypölar, allt som har med att man kan bli blöt eller skitig håller hon till. Hon är som en virvelvind men med så mycket glädje. På bilden har hon slängt sig efter ett par stackars änder som fick fly för livet för ingen/inget stoppar den här "vatten-galningen"..
Kickan är lugn men tycker om att strosa runt i vattnet och följer efter mig varenda steg jag tar. Henne ser de andra upp till och det bra för då håller sig alla runt omkring. Vår chef bland hundarna. Det blir alltid som Kickan bestämt.
Corina lyckades jag inte få ett enda bra kort på i dag för hon var alldeles vild och sprang före oss och badade och spårade. Hon är som ett rådjur. Imponerade och inte likt en chow jag någonsin haft.
Min systers kille säger att det är den enda riktiga hunden jag har. Han har jakthundar så därför tycker han om Corinas energi. Jag brukar skoja med honom och säga att skulle Corina och hans gråhund tävla i att jaga så vinner Corina överlägset och på köpet så kommer hon också tillbaka vid inkallning till skillnad från hans gråhund som man får hämta med bil någon annanstans, flera mil bort....
Lite kort om våran mysiga dag med strålande sol. Underbart väder och vi njuter varenda sekund vi är ute men..... vad vi längtar till vårt hus. Alla har det så mysigt i sina trädgårdar nu. De eldar gräs och städar upp från vintern. Jag är så avundsjuk på dem..... Men nästa vår så får vi njuta och dagarna går så fort så snart är vi i det nya stora, härliga huset med skogen inpå knuten.....

4 kommentarer:

Kicki Winther sa...

vilka fina bilder :) Å så tokiga dom är som redan är i å badar brrr va kallt! kram kram

Annarella sa...

UNDERBARA bilder Anna-Lena!
Har kollat på dom fleera ggr och
bara njuter av dom! sååå FINA!
Vilken härlig dag ni haft!

Klappa på hundarna från mig!

Kram Annarella

Annika sa...

så hääärligt hundarna har det i vår solen, men den lilla tokan verkar inte tycka att det är för tidigt med bad.

Sara sa...

JA SE DYLAN, HAN KAN HAN , LEKA MED GAMLA KALLINGAR,, *SKRATTAR* SER DIG FRAMFÖR MIG NÄR DU DLÄNGER UPP DEM MED EN LÅNG PINNE,, OCH DYLAN TYCKER SÄKER DU ÄR JÄTTEROLIG..
FINFINA BILDER
*S*