söndag 8 februari 2009

Commitment's tonåringar!

Här har vi dem.. Commitment's tonåringar. Snön har vräkt ner i natt så det var inte att tänka på att ta sig fram genom skogen, så i dag tränade vi att gå en kort promenad i koppel efter vägen. Gå i koppel hör inte till favoritsysslorna för de här två. Priscilla står på bakbenen och stretar i mot och lägger sig gärna i en snödriva efter vägen så man får lyfta upp henne på vägen igen. Dylan är mer sansad och följer med bara, men går gärna med kopplet i munnen och tuggar på det. Korten är inte de bästa men man får i alla fall en uppfattning om hur de ser ut och hur mycket de faktiskt har växt under tiden de varit hos oss i Sverige. Vi är som sagt väldigt nöjda med dem båda. Två helt olika individer, svåra att jämföra med varandra men de är helt underbara. De har också lugnat ner sig och börjar förstå att man sover på nätterna, går ut och kissar och äter inte på inredningen..... Inte illa. Vi har fortfarande inte fått tid för vaccination hos veterinären, hoppas det kommer under nästa vecka. Jag hoppas och tror att jag hinner få stamtavlan på Dylan under februari så att vi kan anmäla oss på valputställningen i Ludvika. Det har liksom blivit tradition för oss här hemma. Alla våra chowar gör/har gjort sin utställningsdebut i Ludvika i slutet på mars varje år. Förra året slog vår Rambo till med att vinna över alla chowar, vann över spetsarna och slutade som Best In Show-Reserv(man kan säga 5:te bästa hund av ca. 200 olika valpar). Detta var fantastiskt roligt. Vilken känsla! Nu hoppas vi att dessa två ynglingar gör likadant på utställningarna. Annars är det Corina och Rambos utställningsår i år. Jag brukar bara ta med mig högst 2 av dem så man hinner kolla sig omkring och kunna ha kontroll på läget. Skulle jag ta med mig alla 5 så skulle jag inte hinna slappna av en sekund eller hinna se någonting av som händer. Halva nöjet är faktiskt att titta på andras chowar också......

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilka godingar, kommer snart och gosas med er.

Kicki Winther sa...

Jag håller med föergåede talare ! vi syns i morrn bitti, ska föröka sova en liten sund nu.

Kicki Winther sa...

FÖREGÅENDE ska de va, är nog lite trött så ja kan inte STAVA hi hi.

Kennel of Zheng He sa...

They are really cute :)

It is a pity I can't understand what you wrote :(

Thank you so much for your comment,

Send you and your chows a lot of hugs,

Chowchowphilement,
Cindy.