söndag 22 februari 2009

Det snöar och det snöar......

Helgen har varit lugn och skön med en avstickare upp till min gamla mormor som fyllde 82 år fredags, så efter jobbet var jag dit och drack några glas vin och käkade smörgåstårta med henne.
I lördags fick vi besök av Helen och Kalle från Kringelmyras kennel som var här och kollade in min chowar och Rambo blev väl överförtjust i Helen, som i alla tjejer hans träffar. Rambo älskar alla tjejer oavsett om det är hund eller människa.
Det har också varit Rally i skogarna här i helgen så det har varit en jäkla trafik. Skogmulle som man är så blir man alldeles förvånad när man ser så många bilar på en och samma gång här ute i skogen. Snön vräker ner, verkar som det aldrig vill sluta. Det har säkert kommit över en decimeter igen. Undrar om det någonsin kommer att bli vår, känns det som. Det är bara att ut och skotta så man åtminstone kommer in på gården.
Det är hundutställning i Norberg i dag och många av mina kollegor är där och ställer och visar upp sina små valpar. Vi kunde tyvärr inte vara med för mina små har inte åldern inne. Vi satsar på Ludvika utställningen i slutet på mars med dem i stället och med tanke på vädret så är jag glad att jag inte satt mig i en bil och åkt någonstans i dag.
"Min" Leo (Commitment's Calvin Klein) är på utställning i dag han också, väntar med spänning på att de ska ringa och berätta hur det gått för dem. Kanske blir det pizza för honom i kväll om det går bra.
På kortet är det Leo och "lill"matte Sanna. Sanna är en oerhört engagerad tjej som har lärt Leo agility och annat och hundar är ett av hennes största intressen. I skrivande stund så har Carina (Leos matte) precis ringt och berättat att Leo har blivit BIR och fått HP, så vi väntar med spänning på mer information.........

1 kommentar:

Kicki Winther sa...

GRATTIS ! va kul att de går bra för dina valpar, synd att du inte kan vara med vid ringen och se dom .