fredag 13 februari 2009

Fredag den 13 februari-2009

Egentligen ska man väl inte våga gå utanför dörren i dag med tanke på att det är fredag och den 13:de dessutom, men här hemma har man inte tid för något skrock. Här rullar det på som vanligt med allt.
Efter min omtalade Danmarks-resa(när jag skulle hämta hem lilla Priscilla) som var allt annat än vad jag hade planerat så har jag fått upprättelse av Stena Line.
Som ni vet som kom inte den första båten som skulle gå 9:30 för den hade slagit in i kajen i Frederikshavn och sedan skulle nästa gå 13:30. Perfekt tänkte jag, för då blir jag inte så sen i alla fall..... De sänkte farten pga "att havet var vilt" och jag blev jätte försenad hem till Hanne och Kaj men jag fick i alla fall tillbaka 975 kronor av Stena Line. Så min Danmarks-resa över sundet fram och tillbaka kostade mig bara drygt 300 kronor.
Bra gjort av Stena Line i alla fall, men hade förstås hellre valt att ha mer tid hos Hanne & Kaj men det tar vi igen nästa gång i stället........
Nu ska jag plocka i ordning lite hemma här och sedan i väg och handla lite gott att äta för i kväll får vi besök från Norrland. Annika på Nellwood's kennel kommer och ska stanna här till på söndag. Ska verkligen bli supertrevligt. I morgon åker vi på chowchow-klubbens årsmöte i Enköping så där blir vi säkerligen hela dagen. Sedan kommer vi säkerligen att ta oss något glas vin och prata chowchow resten av kvällen.
Bilderna är på min Rosso som lämnade oss alldeles för tidigt för att gå över till andra sidan av regnbågsbron. Jag saknar honom mycket...........

2 kommentarer:

Sara sa...

JA MEN DET LÅTER JU TREVLIGT , MED VIN O CHOWEPRAT PÅ KVÄLLEN,,
VI SYNS I MORGON BITTI

Kicki Winther sa...

Den gud älskar... tar han hem ! alldeles för fort :( Jättefin hund iallafall :) du får ha en underbar helg å sköta om dig och dina vänner. kram kram