måndag 16 februari 2009

Mitt händelserika chowliv!

I dag så fyller jag 37 år ung. Jag har haft rasen i 19 år-detta år och varit med om hel del med denna ras. Både positivt och negativt. Det negativa är de sjukdomar som finns hos rasen som jag fått uppleva, men det ser jag tillbaka på och tänker att det var något jag skulle lära mig av det och jag har lärt mig massor. Nu står jag äntligen här och har fött upp min egen valpkull förra året och har allt i dag precis som jag ville ha det i drömmarna och som jag aldrig trodde att jag skulle nå fram till. Nu är jag här och jag kan säga att under årens lopp så har jag fått många skratt och en riktig vänskap med chowarna som styr hela mitt liv i dag. Även en vänskap med många trevliga människor som delar samma intresse. Jag lever för dessa underbara,lurviga varelser och tycker att livet är fantastiskt och att allt som har med rasen att göra är spännande och intressant. Det är något nytt hela tiden. Det har blivit några importer genom åren, 3 chowar från kennel Fun-Hai's i Sverige, många nya vänskaper utanför landet, många nya vänskaper inom landet, många utställningar, många timmar i telefonen och framför datorn-allt om/för chowen. Jag glömmer aldrig när jag var hem till kennel Fun-Hai's och det var där jag såg och köpte min första chow. Det var de absolut sötaste valpar jag sett i hela mitt liv. De var 5 röda hanar i den kullen och som kom dragandes med en mopp över golvet. Jag skulle välja en..... Helt omöjligt.. Jag tog den som kom fram till mig först och det var Fun-Hai's Danilo"Nilo". Där började mitt chowliv, den 15 december-1990. Detta är 19 år sedan snart i slutet på året. Tiden går när man har kul, alldeles för fort många gånger. I år blir det mycket spännande som händer, med planeringar för framtiden, röngten på "mina" grabbar, röngten på mina nya importer, utställningar.. Allt som har med chowchow att göra... Kanon kul! En gång chow-alltid chow! På bilden är det "Kickan"-Fun-Hai's Lucky Girl. En fin, fawnfärgad, långhårig tik som jag fick uppleva min egen uppfödda valpkull tillsammans med förra året. Kortet är taget i somras när hon ligger och myser i det som en gång var ett fint stenparti med fina växter......

7 kommentarer:

Sara sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ; )
HOPPAS DU FÅR EN HÄRLIG DAG
*S*

Anonym sa...

Grattiskramar från Therese, Linus och Diego!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen önskar Nellwood´s

Anonym sa...

Stoort GRATTIS på födelsedagen!!!
Många grattis kramar från Annarella

Anonym sa...

Grattis Anna-Lena från Hugo och servicegänget.

Anna-Lena sa...

Tack så mycket för gratulationerna mina vänner!
Har haft en ganska ensam födelsedag förutom hundarna då förstås. Jobbar eftermiddag så man hinner inte träffa någon, åkte hem tidigare från jobbet så jag hann träffa min familj innan alla somnat...

Kicki Winther sa...

Jätte fin bild bild !